dilluns, 29 d’agost del 2011

Els correbous fan festa?

Vagi per endavant que sóc carnívor de mena. Fill de carnissers, germà de carnisseres (alguna més de grat que l’altra) i nét de tractant de bestiar que comprava “a ull” , la carn era present cada dia a casa, encara que només el peix feia festa.

Únicament de grandot (passats els 20 de llarg) vaig saber què era posar-se un tall de filet mig cru a la boca i notar com el paladar i fins la darrera papil•la de la meva boca absorvien aquella magnífica concentració protèica; fins aleshores filets i entrecots eren per vendre i, pagant els pares, als restaurants demanar carn era prohibit excepte si abans havies menjat un bon plat de peix.

Però quins bistecs “del pedacet” ens havíem cruspit “mano a mano” amb el meu pare, quins bistecs russos de 400 grams cuits a la planxa roent, embolicats amb el paper encerat de la carnisseria...

Segueixi el fet que servidor es guanya les garrofes, i per molts anys, en una empresa del sector de la Salut Animal i que per tant estem en la cadena de subministrament dels productors de carn.

Ara bé, res d’això impedeix que trobi una salvatjada les curses de braus i els correbous i les “gimcames amb llums de discoteca i música” que tenen com a finalitat que els espectadors gaudeixin veient com es tortura a braus i jònecs. Que la tortura acabi amb la mort de l’animal o no, no em serveix; que els animals que jo em menjo amb plaer hagin estat sacrificats, no em sembla que doni cap mena de coartada, ni em faci igual, als energúmens que udolen a les places de braus fixes o provisionals d’aquest país a cada evidència del patiment de l’animal que ha tingut la dissort de ser el subjecte passiu d’una festa primitiva i salvatge.

Des de l’aprovació de la llei que s’ha vingut a anomenar antitaurina Catalunya és una mica millor. El dia que a Olot es deixin de fer aquests espectacles vergonyosos, la nostra ciutat serà una mica millor. El dia que entenguem que la tortura no és cultura, anirem una mica millor.

Espero que en aquesta legislatura puguem acabar amb el sainet de la Plaça de Braus i que, definitivament, es pugui fer servir per espectacles més edificants.

Per això, avui he votat “No” a la inclusió del correbou al programa de les Festes del Tura 2011 en el Ple Extraordinari de l’Ajuntament d’Olot.

Tant de bo l'any vinent les Festes del Tura estiguin lliures d'aquesta vergonya.

1 comentari:

Si et fa gràcia deixar un comentari, no quedis pas!