dimarts, 28 de juny del 2011

Enginyeria d'alta barra.

Ahir es va anunciar que la RENFE suprimia els trajectes amb AVE entre Toledo y Albacete 6 mesos després d’haver-lo inaugurat perquè de promig tenia 16 usuaris: 9 entre Toledo i Albacete i 7 entre Toledo i Conca.
Jo que admiro profundament els enginyers perquè em sol agradar la manera com encaren els problemes i com fan servir l’enginy (d’aquí el mot) per resoldre’ls m’he quedat garratibat i esmaperdut sentint les explicacions del senyor Enrique Urkijo, director general de Viatgers de la Renfe. Segons ell, “si se tiene que poner un tren, se pone; y si se tiene que quitar, se quita”.
Si noi, d’això se’n diu flexibilitat. I també se’n diu tenir barra.
Ningú no va fer quatre números abans de fer la inversió? Doncs no; les explicacions que es donen és que els alcaldes de la zona varen demanar aquest trajecte i, per obra i gràcia d’en ZP, trajecte fet.
I els catalans, ximplets com sempre, vinga fer estudis que demostren l’impacte que sobre l’economia, desenvolupament industrial, turisme tindria la connexió per alta velocitat amb França per no parlar ja de l’eix mediterrani ferroviari. Ai tant fer números...no serà que els espanyols hi entenen realment més del que sembla i que han vist clar que posats a fer trens ràpids millor fer-los de “posar i treure” que no pas uns que ajudessin als catalans a dir-los adéu?
Ara, jo no em trec del cap la sensació de luxe que devien tenir els 16 passatgers que fins ara estaven acostumats a gaudir de tot un senyor tren que havia costat 3.500 milions d’euros. I penso si s’ajuntaven tots al mateix vagó o si, en canvi, buscaven aïllament i viatjaven envoltats de buit i silenci. Molt ràpid, això si. I molt car per la resta.
Goodbye Spain.

2 comentaris:

  1. ...Excel·lent exposició!

    I jo em pregunto... aquest fiasco no és denúnciable?... tota aquesta malversació i dispendi, quedarà impune???... a les Espanyes, força segur. Però, i a Europa... ells també ho paguen, oi?

    ResponElimina
  2. Cada vegada que visito les Espanyes me'n faig creus de la sobredimensió de les infraestructures de què disposen. Sigui a Terol, a Extremadura, a València o prop de Madrid, les carreteres són noves, amples i molt poc transitades. I, per suposat, no es paga ni un duro (euro, cènims d'euro o el que sigui) per circular-hi. Bé, per travessar d'un costat a l'altre de Madrid es pot fer per autopista de peatge que pot costar al voltant de 5 eruos, depenent del dia i l'hora (el peatge és variable) i de cues... res de res.
    Tot un luxe i res a veure amb circular pels voltants de BCN (per exemple). A la nostra terra, per posar una línia de transport regular (urbà o interurbà)hem de tenir clar que és estrictament necessaria i no per 15 o 16 usuaris, sinó per un bus tot ple. En fi, que sempre hi haurà classes!

    ResponElimina

Si et fa gràcia deixar un comentari, no quedis pas!