diumenge, 8 d’abril del 2012

No hi quebo!

De tant en tant trobo que no hi quebo. Uns cops és dins els pantalons i altres és la camisa la que m'estreny. Molt menys sovint, trobo que no quebo dins la meva pell. I un dia fins i tot em va semblar que potser sí que el meu país era tan petit que no hi tenia prou espai.
Ara, però, no quebo a casa. O millor dit, els llibres no em queben a les lleixes. Les del menjador, plenes i amb unes quantes dotzenes de llibres per ordenar (alfabètic d'autor estricte). Les del dormitori ja comencen a fer panxa del pes. Les del despatx, atapeïdes, amb els llibres desordenats (la majoria sobre la Guerra Civil) que ja fa impossible trobar res.
Un cop detectat el problema, s'imposa trobar una solució. Fora sentimentalismes: jo que quan era petit m'havia passat incomptables hores fullejant l'Enciclopedia Monitor de Salvat he agafat la Gran Enciclopèdia Catalana (de l'A-ami al Sz-T, amb alguns suplements), els toms del MBA de la UDG, els llibres de Bioquímica que varen valer una fortuna quan feia la carrera però que ara deuen estar desfasats, els de gestió empresarial i la majoria dels d'"autoajuda" ho he posat tot dintre capses i al traster. Un centenar de quilos de paper.
La coŀlecció completa dels llibre grocs de Les Seleccions de La Cua de Palla (164 noveŀles), tindran un destí més digne: una biblioteca nova a Montgó, que començaré en algun racó del pis d'allà. I on hi traslladaré altres llibres: els de gran format, els de temàtica marinera i, potser, els d'Sven Hassel que havia devorat de jove i que ara, tot i voler-los conservar em fan una miqueta d'angúnia juntament amb alguns altres de poc memorables que per un pudor estrany no goso llençar.
I sense pietat per guies turístiques desfasades, cintes de VHS amb peŀlícules que mai més no miraré, CD que no he escoltat ni ho faré i que han anat a petar a les escombraries...total, he reconquerit uns 10 metres de lleixes que em posaré a omplir. Més poc a poc que fa uns anys quan potser tenia més temps per llegir però gaudint tant de la lectura com de l'espai reconquerit al caos, al desordre i al desfasament temporal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si et fa gràcia deixar un comentari, no quedis pas!